piątek, 12 października 2012

Najlepsze burgery vegańskie jakie jadłam!


  Uwielbiam wszelkie wariacje burgerów. Wypróbowałam, tworzyłam już tyle przepisów że sama nie pamiętam ile ich było. Te są jak narazie na początku listy tylko trochę niebezpieczne bo nie dość że wyglądają jak mięsne to i smakują. Gdyby nie to że zrobiłam je sama to pomyślałabym że ktoś robi mnie w jajo;-)
Można je śmiało dopisać do tego  rodzaju przepisów co to mięsożerce zmienią w roślinożerce ;-)

Można z tej masy formować burgery, kotlety ale myślę że w postaci jakiegoś klopsa czy też pieczeni np. z warzywami gotowanymi w środku też będzie super.

Przepis znalazłam już dość dawno na szwedzkiej stronie i czekał na wypróbowanie. W orginale nie było kaszy tylko ryż brązowy, olej sezamowy, aromat wędzarniczy, mąka, które pominełam.

Na 10 sztuk

Pół woreczka już ugotowanego ryżu
Pół woreczka już ugotowanej kaszy gryczanej
2 ugotowane ziemniaki
2 szklanki ugotowanego granulatu sojowego(mocno odcisnąć z wody) co odpowiada 1 szklance suchego.
Szklanka bułki tartej, jak za mało to dodać więcej lub mąki
1 cebula
2 ząbki czosnku
3-4 łyżki sosu sojowego musi go być sporo
sól, pieprz, ja dodałam jeszcze łyżkę przyprawy do kurczaka Galeo bez glutaminianu, jak ktoś nie ma to jest (skład gotowej przyprawy: sól, czosnek,papryka słodka, marchew, kolendra, gorczyca,kozieradka, chili, kurkuma, pieprz, imbir, cynamon, kmin, rzymski )


Ryż, kasze, ziemniaki i granulat wsypujemy do miski i ubijamy tłuczkiem do ziemniaków aż masa się ładnie połączy. Czosnek i cebule kroimy w bardzo drobną kosteczkę i wraz z resztą dodajemy do masy. Dokładnie mieszamy i formujemy burgery ja to robie w nakrętce jak na zdjęciu. Pędzluje olejem ugniatam masę i lekko potrząsam żeby wypadła następnie robie rowki nożem. Efekt wizualny też jest ważny;-) Smażymy na natłuszczonej patelni lub jak ktoś ma to grillujemy na grillu elektrycznym. Zjadamy jak lubimy.






3 komentarze:

  1. w sumie 3 szklanki granulatu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba chodzi o to, że 2 szklanki ugotowanego czyli 1 szklanka suchego. Bo podczas gotowania granulat zwiększa objętość. Tak mi się wydaje :)

      Usuń
  2. Tak chodzi o 2 szklanki ugotowanego co równa się 1 szklance suchego , zaraz to sprecyzuje w przepisie :-)

    OdpowiedzUsuń